FAQ

1. Er der aldersbegrænsning til Fermatens koncerter & events ?

Det er der generelt ikke, men vi anbefaler følgeskab med en voksen, hvis du er under 14 år.

2. Kan du få en stol at sidde på til koncerterne, hvis du eks. er gangbesværet, gravid eller andet ?

Hvis der er tale om en koncert der er angivet som en koncert med ståpladser, kan du i helt særlige tilfælde få anvist en siddeplads. Kontakt os ved indgangen på selve arrangementsdagen. Der vil under alle omstændigheder være et yderst begrænset antal af sådanne pladser til rådighed.

Beslutningen omkring stå eller siddepladser kan ofte være et ønske fra artisten, hvor dette bedes respekteres.

3. Er der plads til kørestolsbrugere på Fermaten ?

Ja

4. Er der et handicaptoilet på Fermaten ?

Ja, vi har et handicaptoilet – spørg ved indgangen.

5. Hvornår åbnes dørene til arrangementerne ?

Døråbning for hver enkelt arrangement er angivet på din billet samt på hvert enkelt arrangement på www.fermaten.dk

6. Hvornår slutter koncerten ?

Koncerterne slutter som hovedregel inden midnat, men det er generelt svært at angive et præcist sluttidspunkt.

7. Hvem bestemmer lydniveauet under koncerterne på Fermaten ?

Det gør artistens lydtekniker i samarbejde med Fermaten systemansvarlig.

Lydtrykket er max: 102 dba.

8. Hvem arrangerer Fermatens koncerter ?

Det gør Fermaten, dog med enkelte koncerter i samarbejde med Midtfolk, MoorJazz  eller andre eksterne arrangører.

9. Hvor mange gæster må Fermaten lukke ind til koncerter og events ?

Fermaten har plads til 720 stående eller 300 siddende gæster på stolerækker alt afhængig af opstilling.

10. Kan man købe mad på Fermaten ?

Nej, generelt sælger vi ikke mad. Der kan dog købes sandwich til frokostjazz / frokostkoncerter på udvalgte lørdage.

11. Er det tilladt at ryge på Fermaten ?

Ja, Fermaten har indrettet et rygelokale – der må kun ryges i dette lokale.

12. Er hovedbeklædning i form af hatte/huer tilladt i forbindelse med eks. Hip Hop / Dancehall koncerter ?

Nej, på grund af synlighed i forbindelse med evt. voldsepisoder, skal vi have muligheden for at genkende folk efterfølgende.

13. Kan der købes billetter, drikkekort og gavekort på Fermatens kontor ?

Ja, Du kan købe billetter, drikkekort og gavekort på alle hverdage mellem kl. 8.30 – 14-30 på vores kontor i Smallegade 4, 1. sal

Vi opfordrer dog til at du benytter fermaten.dk
( se mere under menupunktet, Billetsalg & Garderobe )

Køb Gavekort online her …
Køb drikkekort online her …

14. Hvordan finder jeg ud af om mit medlemskab er udløbet ?

Du finder dit medlemsnummer bag på dit medlemskort under stregkoden ( 5-cifret kode )

På fermaten.dk kan du nu selv tjekke om dit medlemskab er gyldigt eller udløbet.
Find den grønne box i nederste højre hjørne og indtast dit medlemsnummer.

Du kan også kontakte os telefonisk på alle hverdage mellem kl. 8.30 – 14.30, hvor vi kan oplyse dig om status på dit medlemskort.

15. Benytter Fermaten overvågning ?

Ja, vi benytter elektronisk overvågning.
Rundt på spillestedet er der placeret kameraer, der er med til at sikre din tryghed.

16. Må man medbringe " Selfiestang " på Fermaten ?

Nej, vi beder dig venligt men bestemt om at pakke den sammen, da det er til gene for øvrigt publikum.

17. Hvad menes der med TBA ?

TBA er en forkortelse for ” To Be Announced 
Vi benytter betydningen under support, hvilket betyder at vi endnu ikke kan offentliggøre navnet på det supportband, der spiller før hovednavnet.

18. Kan der forekomme stroboskoplys ved koncerterne ?

Ja, der kan forekomme stroboskoplys ved koncerter på Fermaten.
Vil du vide, om det er tilfældet ved en bestemt koncert, kan du henvende dig til kontoret.

18. Stå eller siddepladser ?

Under de enkelte koncertomtaler kan du se om koncerten – er en koncert der afholdes med stå eller siddepladser. I langt de fleste tilfælde er det dagens / aftens artist der vælger eller har ønsker til hvordan koncerten skal afvikles. Dette af hensyn til artistens kunsteriske udtryk.
Derfor bedes du respektere disse angivelser og forhold.