FAQ

1. Er der aldersbegrænsning til Fermatens koncerter & events?

Det er der generelt ikke, men vi anbefaler følgeskab med en voksen, hvis du er under 14 år.

2. Er børn velkommen til koncerterne?

Børn er som udgangspunkt velkommen, men skal altid have billet. Vi har ikke børnebilletter.
Det er op til forældrene at vurdere, om det er forsvarligt at medbringe børn, men vi fraråder at tage små børn med til de store koncerter. Er du i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte kontoret og spørge om råd.

3. Kan du få en stol at sidde på til koncerterne, hvis du er gangbesværet, gravid eller andet?

Beslutningen omkring stå eller siddepladser kan ofte være et ønske fra artisten.

Hvis der er tale om en koncert, der er angivet som en koncert med ståpladser, kan du i særlige tilfælde få en siddeplads. Kontakt os ved indgangen på selve arrangementsdagen. Der vil dog kun være et begrænset antal af sådanne pladser til rådighed.

4. Er der plads til kørestolsbrugere på Fermaten?

Ja, det er der.

Ved udsolgte koncerter, kan vi etablere et podie til kørestolsbrugere. Kontakt kontoret på forhånd, hvis du ønsker dette.

5. Er der et handicaptoilet på Fermaten?

Ja, vi har et handicaptoilet – spørg ved indgangen.

6. Hvornår åbnes dørene til arrangementerne?

Døråbning for hver enkelt arrangement er angivet på din billet samt på hvert enkelt arrangement på www.fermaten.dk

7. Hvornår slutter koncerten?

Koncerterne slutter som hovedregel inden midnat, men det er generelt svært at angive et præcist sluttidspunkt.

8. Hvem bestemmer lydniveauet under koncerterne på Fermaten?

Det gør artistens lydtekniker i samarbejde med Fermaten systemansvarlig.

Lydtrykket er max: 102 dba.

9. Hvem arrangerer Fermatens koncerter?

Det gør Fermaten, dog med enkelte koncerter i samarbejde med Midtfolk, MoorJazz  eller andre eksterne arrangører.

10. Hvor mange gæster må Fermaten lukke ind til koncerter og events?

Fermaten har plads til 720 stående eller 300 siddende gæster på stolerækker alt afhængig af opstilling.

11. Kan man købe mad på Fermaten?

Nej, som regel sælger vi ikke mad. Der kan dog købes sandwich til frokostjazz / frokostkoncerter på udvalgte lørdage.

12. Er det tilladt at ryge på Fermaten?

Nej, Fermaten har ikke længere et rygelokale. Rygere må derfor gå udenfor og væk fra indgangen til spillestedet for at ryge.

13. Er hovedbeklædning i form af hatte/huer tilladt i forbindelse med eks. Hip Hop / Dancehall koncerter?

Nej, på grund af synlighed i forbindelse med evt. voldsepisoder, skal vi have muligheden for at genkende folk efterfølgende.

14. Kan der købes billetter, drikkekort og gavekort på Fermatens kontor?

Ja, du kan købe billetter, drikkekort og gavekort på alle hverdage mellem kl. 9.00 – 14-30 på vores kontor i Smallegade 12

Vi opfordrer dog til at du benytter fermaten.dk

Køb Gavekort online her …
Køb drikkekort online her …

15. Hvordan finder jeg ud af, om mit medlemskab er udløbet?

Du finder dit medlemsnummer bag på dit medlemskort under stregkoden ( 5-cifret kode )

På fermaten.dk kan du nu selv tjekke om dit medlemskab er gyldigt eller udløbet.
Find den grønne box i nederste højre hjørne og indtast dit medlemsnummer.

Du kan også kontakte os telefonisk på alle hverdage mellem kl. 8.30 – 14.30, hvor vi kan oplyse dig om status på dit medlemskort.

16. Benytter Fermaten overvågning ?

Ja, vi benytter elektronisk overvågning.
Rundt på spillestedet er der placeret kameraer, der er med til at sikre din tryghed.

17. Hvad menes der med TBA?

TBA er en forkortelse for ” To Be Announced 
Vi benytter betydningen under support, hvilket betyder at vi endnu ikke kan offentliggøre navnet på det supportband, der spiller før hovednavnet.

18. Kan der forekomme stroboskoplys ved koncerterne?

Ja, der kan forekomme stroboskoplys ved koncerter på Fermaten.
Vil du vide, om det er tilfældet ved en bestemt koncert, kan du henvende dig til kontoret.

19. Stå eller siddepladser?

Under de enkelte koncertomtaler kan du se, om koncerten er en koncert med stå eller siddepladser. I langt de fleste tilfælde er det dagens / aftens artist der vælger eller har ønsker til hvordan koncerten skal afvikles. Dette af hensyn til artistens kunsteriske udtryk.

20. Særligt ift. covid-19: Hvordan håndterer Fermaten myndighedernes retningslinjer?

På Fermaten gør vi alt for, at vores gæster får en sikker koncertoplevelse. Vi følger alle myndighedernes retningslinjer og tager desuden alle de nødvendige forholdsregler for, hvordan man i denne tid kan benytte sig af Fermatens mange tilbud – helt sikkert.

Læs mere her.

21. Særligt ift. covid-19: Hvordan skal du forholde dig som gæst?

Det vigtigste, du kan gøre, er at blive hjemme, hvis du oplever symptomer. Derudover skal du være opmærksom på, at alle koncerter afholdes for et siddende publikum. Vi opfordrer desuden publikum til at holde afstand og til at benytte opstillet håndsprit. Retningslinjerne er ikke blot med til at sikre en tryg oplevelse for vores gæster – de sikrer også, at man er i minimal risiko for smitte, fordi man ikke kommer i nærkontakt med andre gæster.

Læs mere her.

22. Særligt ift. covid-19: Hvad skal du gøre, hvis du er testet positiv for covid-19 og mistænker, at du har været smittet under et besøg på Fermaten?

Hvis du testes positiv for covid-19 og har mistanke om, at du har været smittet under et besøg på Fermaten, beder vi dig kontakte os hurtigst muligt. Derefter kontakter vi de relevante myndigheder og retter os efter deres retningslinjer

Læs mere her.